Húzza ki magát!

A helyes testtartás egy életre szóló odafigyelést igényel. Minél korábban kezd foglalkozni vele, annál kevesebb kockázattal lehetnek később gerinc problémái, nyaki és ízületi gondjai. Ahhoz, hogy ezt megelőzze összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, és eszközöket, melyeket érdemes minél előbb beszereznie!

Amikor a rossz tartás már szokássá válik, a csontok, izmok, inak és ízületek alkalmazkodnak ehhez a helyzethez. Ennek következtében sokkal nagyobb súly nehezedik rájuk, mint kellene, sokkal nagyobb terhelést kapnak. Mindez pedig fáradtságot, különböző izom fájdalmakat, vagy akár belső szervi elváltozást is okozhat.

tartas-1000-731

Sportoljon!

A helytelen testtartás egyik fő oka a gyenge izomzat. Ha nincs feszes izom a csontok mellett, ami megtartsa azokat, akkor a már említett terhelést nem lesz minek elbírnia, tehát fokozatosan romlik majd az állapota. Fontos tehát, hogy a mozgalmas mindennapokba találjon helyet és időd a sportnak. Válasszon olyan sportágat, melyet örömmel végez és ami a lehető legtöbb izom csoportot megmozgatja, például: futás, úszás, jóga, vagy gyógytorna.

uszas-1000-693

Használjon tartásjavító eszközöket!

labda-1000-1347 A helyes testtartást nagyban befolyásolják az ülőbútorok, melyeken majdnem a fél életét tölti. Fontos, hogy odafigyeljen min és hogyan ül, hiszen bármilyen furcsán is hangzik az ülés káros a szervezetére. Az iskolákban, irodákban elhelyezett bútorok általában nem felelnek meg az alapvető ergonómiai követelményeknek. Az egyirányú terhelés tönkreteheti a gerincét. Ezért fontos, hogy ha ülőmunkát végez tartson gyakran rövidebb szüneteket és mozogjon! Ezen kívül különböző tartásjavító eszközzel is segítheti a helyes testtartását, sőt általuk még a kialakuló félben lévő komolyabb, fájdalmasabb betegségeknek is gátat szabhat. Az irodában használhat különböző anatómiai ülőpárnát, térdelő széket, vagy gimnasztikai labdát a rossz gurulós székek helyett. Ha Ön inkább az autójában ül sokat, akkor se aggódjon, hiszen már kapható kimondottan autóüléshez kialakított ülőpárna is. Ha pedig úgy érezné, hogy ez kevés, vásároljon otthonába egy gerinc padot, amivel a hosszú nap végén kinyújthatja elfáradt csontjait és izmait.

denevergep-1000-651